Lumin's Path


Realisatie:     2019 - 2020

Duur:              14 weken

Project:          Minor Game Design & Development

Team:             Buckle Up Games (BUG)


Samen met Buckle Up Games heb ik 14 weken lang aan Lumin's Path gewerkt. In deze 3D pc game speel je als Lumin, een kleine lantaarn die door een gevaarlijke wereld moet reizen en deze moet redden van het donker. Met zijn originele soundtrack gemaakt door een medestudent is deze game erg bijzonder geworden.

 

Toch heeft deze game veel tegenslagen gekend. Door miscommunicatie binnen het team, drie teamleden die uiteindelijk BUG verlieten en tijdsgebrek is deze game lang niet zo goed als wij gepland hadden. Er stonden twintig weken op de planning, maar we hebben er maar zeven goed kunnen benutten. Iedere week werd de game kleiner en kleiner tot er uiteindelijk maar drie levels bestonden. 

Lumin's Path begon eerst als Candle Knight, maar zeer laat in het project kwamen we erachter dat zo'n soort concept al bestond op Steam. Het zelfde verhaal en een zelfde soort character. Binnen een week hebben wij het hele concept omgegooid naar Lumin's Path en de vlam vervangen door een crystal. Hieronder volgt een kleine artdump van alles wat er in die twintig weken bedacht is.


you may also like;