Space Challenge


Realisatie:                 2020

Duur:                          9 maanden

Opdrachtgevers:    CGI Rotterdam & Space Expo

Soort:                         Afstudeerproject


Als afstudeerstage had ik de gelegenheid om mijn passie voor ruimte en ruimtevaart om te zetten in een product. Mijn opdrachtgever was Space Expo met de vraag naar een nieuwe beleving voor het museum. Hierbij moest rekening gehouden worden met haalbaarheid en een laag budget. Het product moest interactief zijn, aangepast kunnen worden naar de actualiteit en storytelling bevatten. Daarbuiten was ik volledig vrij om een eigen doelgroep en richting te kiezen. Mijn keuze ging uit naar leerlingen van groep 7 en 8. Ik wilde mijn doelgroep graag klein houden omdat ik al snel te maken kreeg met de Corona crisis. 

Drie weken na de start van dit project sloot heel Nederland voor de eerste lockdown. Hierdoor werd mijn doelgroep opeens heel moeilijk te bereiken. Pas vijf weken later lukte het om in contact te komen met een basisschool waar ik digitaal les mocht gaan geven aan een groepje leerlingen. Zij hebben mijn project een enorme boost gegeven en mij geholpen met de eerste versie van Space Challenge. Deze eerste versie viel erg in de smaak bij Space Expo en met dit project ben ik verder gegaan. 

 

Helaas heb ik mijn eerste proefmoment niet gehaald en kreeg ik een herkansing. In deze herkansing heb ik verschillende aanpassingen gedaan aan mijn product. Zo kon ik Space Challenge eindelijk live testen in het museum. Met deze tests heb ik een nieuwe voorbeleving toe kunnen voegen en mijn project aan kunnen passen naar de huidige situatie. Door het hele project veranderde de situatie bijna wekelijks waardoor het erg moeilijk was om up to date te blijven, maar ik heb mijn herkansing gehaald! 

 

Space Challenge is te spelen onder deze link: Space Challenge 


You may also like;