Ibis Needs


Realisatie:              2019

Duur:                       8 weken

Opdrachtgever:    Hotel Ibis Rotterdam City Centre

Team:                      Ibisness


Vanuit hotelmanager Remco van der Jagt kwam de opdracht om een totaal concept te ontwerpen voor zijn hotel. Volgens Remco hadden de gasten weinig contact met het personeel en dit vond hij jammer. Zodra gasten zich naar hun kamer begaven was het hele contact met hen weg. Het was de taak aan team Ibisness om voor meer contact te zorgen tussen bezoekers en personeel. 

 

Bij het eerste onderzoek met hotelgasten bleek het probleem dat Remco geschetst had niet paste bij wat er gezegd werd. Veel gasten vonden het contact prima zo, maar waar zij wel verbetering in zagen waren de kamers. Hier miste vaak items zoals handdoeken, zeepjes, toiletpapier en zelf kussens. 

 

Met dit onderzoek werd Ibis Needs opgericht. Met deze app kon je je wensen aangeven, roomservice bestellen en er zat een city map in voor internationale toeristen. Deze app viel erg in de smaak. Na verder onderzoek bleek dat het bestellen van items en de tevredenheid van gasten de twee belangrijkste features te zijn. Deze hebben we daarom meegenomen naar versie 2. Ook werd Mary geïntroduceerd om de applicatie meer persoonlijk te maken. Met deze laatste versie was Remco zeer tevreden. Hij zou Ibis Needs zeker in zijn hotel terug zien.

 

 

 Om meer te lezen over dit project, kan mijn ontwerpverslag hier gedownload worden. 

Download
Ontwerpverslag Ibis 2019
Ontwerpverslag_Campolattano_0925591_DC7.
Adobe Acrobat Document 8.4 MB

You may also like;